Beste Schoonmaker van het Jaar verkiezing

De Beste Schoonmaker 2014-verkiezing voor Nederland en België was dé vakverkiezing voor schoonmakers van grote en kleine schoonmaakbedrijven en eigen schoonmaakdiensten in een instelling of bedrijf. Met de schoonmaker als centrale middelpunt. Want om hen draait het. Overal. Elke dag weer. Daarom verdienen zij een verkiezing van hun waardevolle vak, dat heel veel kennis en diversiteit vergt. 

Negen schoonmaakbedrijven verbonden zich als ambassadeurs aan De Beste Schoonmaker-verkiezing: Asito, CSU, Dolmans, EW Facility Services, Gom Schoonhouden, Hago, Hectas, ISS en Succes Volendam. En negen bedrijven, actief op de Nederlandse en Belgische schoonmaakmarkt, maakten het evenement financieel mogelijk: Green Care Professional (van Werner & Mertz), Numatic International, CleanDeal, Vendor, Vileda Professional, Studie Plan Nederland, Uniqcare, Herman Media en ISSA/INTERCLEAN Amsterdam.

In mijn loopbaan als werknemer en zzp’er was dit project het meest succesvol, dankzij de steun van deze achttien collegabedrijven uit de branche die oprecht samenwerkten. Dat het voor mij de verkiezing hartverwarmend was en een project dat mij tot tranen roerde, beschrijf ik in mijn blog: Trots.

De power en passie om met ambassadeurs en sponsors een écht feest voor de Beste Schoonmaker van 2014 te bouwen was onbeschrijfelijk. Het lukte. Het moment van de grote finale waarin de tien Nederlandse en Belgische finalisten allen een 41 inch-televisiescherm cadeau kregen, was en is voor mij onvergetelijk. De genomineerde schoonmaakster van een ziekenhuis die haar dochters verjaardagwens – een tv – financieel niet waar kon maken, vertrok ondanks dat zij de Beste Schoonmaker van het Jaar-verkiezing niet had gewonnen ontzettend blij en tevreden naar huis; ze ging haar dochter verrassen met een televisie. Nog altijd krijg ik er tranen van in m’n ogen. Zo bijzonder. Wouw, trots.