Hoe vaak horen we: “onze klant is Koning”. Klopt, de klant is inderdaad een belangrijk persoon, iemand die wensen heeft die het ‘volk’ dient in te willigen. Graag per direct, zonder enige tijd om na te kunnen denken. Dit gezegde is zo oud als de weg naar Rome (of die naar Kralingen, voor wie mij kent 😉), maar nog steeds enorm actueel. De klant bepaalt namelijk het bestaansrecht van een onderneming. Dat laatste wordt door veel bedrijven en organisaties wel eens over het hoofd gezien… Dus laten we ons realiseren dat meer Koningen op de troon van uw bedrijf zitten.
U begrijpt dat ik het bruggetje wil slaan naar De Dag van de Schoonmaker op 15 juni. Dé dag waarop de schoonmakers, die Nederland schoon, hygiënisch en stralend houden (in welk specialisme dan ook), aandacht krijgen én verdienen. Met een cadeautje, kaartje, bloemetje, compliment, samen een kopje koffie drinken of wat dan ook. Positieve aandacht, wie wordt er niet blij van? Niemand. Dus iedereen wordt blij.
Positieve aandacht hebben we in aanloop naar De Dag van de Schoonmaker ingezet met de complimentenestafette op de ‘socials’. Waarom? Een compliment geven, geeft een voldaan gevoel. Voor de ontvanger en de gever. Je bent heel waardevol. Wat moet ik zonder jou. Ik ben oprecht blij dat je er vandaag bent. Gelukkig zijn er mensen zoals jij. Het zijn er enkele van het prachtige elftal aan tegeltjeswijsheid. #hoezo tegeltjeswijsheid? Tja, het is een clichématige levenswijsheid, zoals we die vaak op Delftsblauwe wandtegeltjes aantreffen. Die wijsheid hebben we dit jaar krachtig ingezet, want wie beseft zich in deze razende en doordravende wereld hoe belangrijk schoonmaak is? Dat we niet zonder schoonmaker, specialistisch reiniger of vuilnisman kunnen? Wat moet ik zonder jou?; ook een complimenteuze en oprechte tegeltjeswijsheid voor De Dag van de Schoonmaker. Terecht en oprecht, want waar zijn we zonder schoonmaak? Zonder hygiëne? Zonder infectiepreventie? Zonder beleving? Zonder hospitality?
“De dag van de Schoonmaker is een van de leukste dagen van het jaar”, hoorde ik recent. En dat is het ook. Op 15 juni voel je de ‘schoonmaak vibe’ door heel Nederland. Ook dit jaar weer. Waardering, blijdschap, dankbaarheid., respect, plezier, erkenning. Samen het te vaak onderschatte vak vieren. Op een grote locatie met een of meer teams aan schoonmakers. Of op een kleine locatie waar die ene schoonmaker ‘solo’ werkt, maar wel telkens weer zorgt voor het koningsgevoel van uw klant. 15 juni is dé dag van het jaar waarin we de zon laten schijnen over de basis van onze branche, leef- en werkomgeving, wereld en toekomst. En van uw bedrijf.
In het rijk der Koningen slaan onze schoonmakers de brug naar uw klanten. Zij zorgen voor klantvriendelijkheid, klantgerichtheid, klantbeleving. Daarom is en blijft de missie van De Dag van de Schoonmaker:
Bedankt, jij maakt het verschil!
Petra de Bruin,
enthousiaste marketeer met een schoonmaakhart en camperpassie